Infrastructuur

Ik kan niet op het internet

Je wil iets opzoeken op het internet, maar je hebt geen verbinding. Vervelend toch?

Man met handen in het haar aan laptop

Nog hulp nodig? Contacteer onze Helpdesk. Ze helpen je graag verder.

Er zijn verschillende oorzaken die aan de basis kunnen liggen van problemen met je internetverbinding: Verkeerde netwerkinstellingen, fouten van hardware of software in de router, storingen bij de Internetverdeler, verkeerde configuratie van je IP-adres, verkeerde connectie van netwerkkabels, (tijdelijke) blokkering van de verbinding door een Firewall, etc.

Wat kan je hieraan doen?

Controleer eerst of je WiFi-functie is ingeschakeld op je PC – laptops hebben vaak ergens een knop die je kan indrukken. Controleer de status van het icoontje voor je netwerk. Wanneer er een geel uitroepteken staat dan heb je gedeeltelijke toegang tot het internet of misschien wel helemaal geen toegang.

Wanneer internet geactiveerd is en je toch geen toegang hebt, neem dan contact op met je internetprovider.

Werkt het internet niet, controleer dan of de kabels niet zijn losgekomen en of WiFi wel degelijk is ingeschakeld. Probeer ook eens om de router terug op te starten. Wanneer dit het probleem niet oplost, ga dan naar Start en typ “cmd” in de zoekbalk en klik op “Enter”. Je zal dan een zwart venster op je scherm krijgen, daarin typ je “ipconfig / release” en dan “ipconfig / renew”. Werkt het internet na deze actie nog steeds niet, bel dan je internetprovider.

Op zoek naar een IT-partner voor jouw KMO?

Laat ons weten wat er in jouw organisatie beter kan. Kleine of grote KMO? We bekijken graag met jou welke oplossingen het meest geschikt zijn en bieden standaardformules of maatwerk aan. Aan jou de keuze.

“De WatchGuard Firewalls en bijhorende software bieden bijzonder veel inzicht in het netwerkverkeer en de mogelijke gevaren!”

Van den Branden Patrick – Lineas