OVER OFFICE-IT

Persoonlijk contact gebaseerd op vertrouwen

Je merkt het meteen als je bij Office-IT binnenstapt: hier hangt een fijne werksfeer. Gezelligheid en humor gecombineerd met gedrevenheid en passie voor het vak. Het is wat dit familiebedrijf typeert en de reden waarom het salesteam in Mortsel zo goed functioneert.

Zie je soms door het bos de bomen niet meer?
Laat ons weten wat je zoekt.
Onze sales afdeling zorgt voor de sterkste prijzen en de beste service!

Volgens de Dikke Van Dale is een team ‘een groep mensen die samenwerken’. Dat is wel het minste wat je van Kurt, Joeri en Ben kan zeggen. Samenwerken nemen ze bijzonder letterlijk. Samen voor één doel: duurzame klantrelaties. “Die focus op de klant is de laatste jaren sterk gegroeid”, vertelt salesmanager Kurt Liekens. “Tien jaar geleden startte Office-IT met vijf ervaren techniekers, vandaag hebben we verschillende afdelingen met in totaal zevenentwintig collega’s. Technische kennis blijft de basis van onze business, maar ondertussen hebben we steeds meer aandacht voor het totaalplaatje. We verkopen niet zomaar producten, we ondersteunen onze klanten met een langetermijnvisie op het vlak van IT. Door oprecht betrokken te zijn bij hun organisatie, willen we meer worden dan een strategische partner. Het liefst worden wij gezien als vertrouwenspersoon en aanspreekpunt voor alle technologische kwesties.”

Joeri Vael draait al jaren mee als salesmedewerker. Hij herinnert zich hoe zijn functie stilaan een andere invulling kreeg. “Vroeger was ik als enige verantwoordelijk voor aankoop en inside sales. Ik had toen echt geen tijd om extern te gaan. Onze techniekers namen de rol op van accountmanager omdat zij toch meestal bij de klanten waren. Door de groei van Office-IT en het toenemende belang van ons managed service verhaal is daar verandering in gekomen. Er wordt nu veel vaker remote support verleend. En ik heb ondertussen twee salescollega’s waardoor er voor ons als team meer tijd is om klanten persoonlijk te ontmoeten. Een accountmanager moet in de eerste plaats goed kunnen luisteren naar de behoeften van een klant. Het aanbod op de markt is ontzettend breed en het is aan ons om te bepalen wat we wel en niet aan de klant voorleggen. Wat helpt, is dat we als sales perfect weten waar welke kennis zit binnen Office-IT en wie we waarvoor best aanspreken indien nodig. We doen vaak een beroep op onze technische collega’s. Zij zijn volledig op de hoogte van de infrastructuur bij elke klant. Zo zijn we zeker dat wij de juiste producten en de juiste licenties aanbieden en dat onze offertes gebaseerd zijn op correcte, klantspecifieke informatie.” Ben Schoeters, de jongste accountmanager, beaamt: “Het eerste contact loopt meestal via onze salesafdeling, maar nadien werkt het hele bedrijf samen in functie van de klant. Wij zoeken uit wat klanten echt willen en vertalen die wensen naar de rest van de organisatie. Duidelijke taal is enorm belangrijk, in alle richtingen.”

Elke accountmanager is ook productmanager

Elke accountmanager is ook productmanager voor bepaalde producten en/of diensten die Office-IT aanbiedt. Joeri is gespecialiseerd in hardware en verantwoordelijk voor de aankoop ervan en Ben is productmanager VoIP en neemt daarnaast software en alle licenties voor zijn rekening. Binnen hun specialisatie zorgen ze ervoor dat ze regelmatig de nodige certificaten behalen, altijd up-to-date zijn over het marktaanbod en – niet onbelangrijk – interessante nieuwigheden delen met de collega’s. Kennis delen past helemaal bij de beslissing van het bedrijf om individuele functies te ontdubbelen. Het is bij Office-IT niet de bedoeling dat één persoon alle kennis over een bepaald product of dienst enkel in zijn of haar hoofd heeft zitten. “Iedereen weet iets over alles”, bevestigt Ben. “En heel wat informatie is centraal toegankelijk voor het hele team. Op die manier kunnen we klanten altijd te woord staan, ook al is een collega ziek of met vakantie. Het is wel zo dat we als accountmanager elk ‘onze’ klanten hebben. De meeste mensen hebben graag één aanspreekpunt en daar hechten we bij Office-IT veel belang aan. Persoonlijk contact en langetermijnrelaties gebaseerd op vertrouwen, dat is waar wij voor staan.”

Een vaste contactpersoon met een geëngageerd team als back-up.

Het blijkt al enkele jaren de ideale aanpak om duurzame klantenservice en klantentrouw te verzekeren. “We merken dat onze klanten die persoonlijke aanpak erg waarderen”, zegt Kurt met enige trots. “Ook onze brede productkennis en de flexibiliteit die we bieden, worden sterk geapprecieerd. We zijn misschien niet de grootste speler op de markt, maar we staan wel heel dicht bij onze klanten en spreken hún taal. Dat is wat ons onderscheidt.” Joeri werkt ook al jaren nauw samen met heel wat leveranciers. “Door die goede relaties lukt het altijd om snel ondersteuning te krijgen indien nodig. Als een klant een probleem heeft met een product dat wij verkocht hebben, dan lossen wij dat altijd op!”

Er heerst een zeer fijne dynamiek binnen dit salesteam. Iedereen klinkt even enthousiast en het is duidelijk dat ze samen goed functioneren. Productiviteit, creativiteit en plezier is wat hen bindt en waarvoor ze elke werkdag graag naar Mortsel komen!

Office-IT Salesafdeling – 1 team, 3 unieke persoonlijkheden

Kurt Liekens - Salesmanager

Houdt van een dynamische werkomgeving, empowerment als managementstijl
en een gezellig etentje af en toe.

In dienst sinds 2021 (deel van de familie sinds zijn geboorte).

Vorige job: Accountmanager bij een internationaal bedrijf in de logistieke sector.

Waarom ben je overgestapt naar Office-IT?
“Omdat mijn pa het al jaren vroeg (lacht). De overstap van managed logistic services naar managed IT services was eigenlijk heel logisch. Na ruim 10 jaar in een corporate omgeving had ik zin om mijn ervaring als accountmanager los te laten op een kleinere organisatie en het salesbeleid hier naar een hoger niveau te tillen. Ondertussen heeft elke klant een accountmanager als vaste contactpersoon, die heel nauw samenwerkt met de technische collega’s. Samen in functie van de klant. Het is een formule die zijn vruchten afwerpt. Ik vind het belangrijk om onze klanten zoveel mogelijk te ontzorgen, door al hun noden goed te begrijpen en oplossingen voor te stellen die binnen enkele jaren nog voldoen.”
Wat is voor jou belangrijk in een job?
“Ik werk graag in een jong, dynamisch team waar ieders identiteit en visie gerespecteerd worden. Als manager verwacht ik van het team dat ze ownership nemen, zelf nadenken en met mogelijke oplossingen komen. Ik ben totaal geen micromanager.”
“Ik werk graag bij Office-IT omdat dit een lokaal familiebedrijf is, met een vlakke structuur. Ik weet wat het is om in een rigide organisatie te werken. De sfeer hier is veel losser en we hebben allemaal hetzelfde, duidelijke doel voor ogen. Dat is fijn. Ik word er heel gelukkig van.”

 

Joeri Vael - Accountmanager

Een loyale krak in zijn vak met de nodige droge humor

In dienst sinds 2014

Vorige job(s): Joeri was al van jongs af geïnteresseerd in informatica. In 1992 opende hij een IT-winkel in Deurne. Aankoop, verkoop, assemblage, installatie en onderhoud van computers, notebooks e.d. voor particulieren, scholen en bedrijven. Dat was zijn eerste job en sindsdien heeft hij altijd in IT gewerkt.

Waarom ben je overgestapt naar Office-IT?
“Ik ken Eddy Mandemaker al 35 jaar en door hem leerde ik ook Eric kennen. Vanaf 1999 werkte ik een paar jaar voor hen als zelfstandige en nadien zijn we altijd contact blijven houden. Toen Office-IT snel begon te groeien, hebben ze me terug opgepikt. Daar heb ik nog altijd geen spijt van.”
Wat is voor jou belangrijk in een job?
“Ik heb een breed netwerk en goede relaties met veel mensen in de sector. Die connecties komen zeker van pas, vooral in mijn rol als aankoper. Het besef dat ik hier een meerwaarde kan bieden, geeft me veel voldoening. Ook vind ik het belangrijk om bij te blijven op technologisch vlak. En sales doe ik ook heel graag, vooral van complexere producten. Menselijk contact, vertrouwen opbouwen, ik zou het niet meer willen missen.”
“Ik werk graag bij Office-IT omdat de familie alle medewerkers hoog in het vaandel draagt. Het is fijn om gewaardeerd te worden. De sfeer binnen het team is ook heel goed. Er heerst soms wat gezonde stress, maar dat is nodig om scherp te blijven. Bij Office-IT staat de klant op nummer 1. Dat klinkt misschien cliché, maar het is echt onze sterkte. Iedereen hier is oprecht betrokken. We gaan heel persoonlijk om met onze klanten en we zullen altijd de beste, meest passende oplossing aanbieden. Ik ben daar trots op.”

Ben Schoeters - Accountmanager

Deze sympathieke familieman vindt altijd de juiste woorden op het juiste moment

In dienst sinds 2023

Vorige job: Sales advisor bij BMW.

Waarom ben je overgestapt naar Office-IT?
“Ik heb 11 jaar bij BWM gewerkt en Eric was een van mijn klanten. We hebben al lang een goede band. Op een dag zei hij me: “Hoe jij met mensen omgaat, zo wil ik dat je bij ons sales komt doen. Het is duidelijk jouw tweede natuur. Die IT, dat leer je wel.” Zijn jobaanbod kwam eigenlijk op het perfecte moment. Ik begon wat uitgeblust te raken en ik zag me niet nog jaren in de autosector werken. De IT-sector trok me wel aan. Dit is de sector van de toekomst, volgens mij, met veel opportuniteiten. Bovendien zijn de werkuren hier veel beter dan bij mijn vorige werkgever. Ik ben een familieman, dus ik ben blij dat ik nu vaker op tijd thuis ben. En, ja, als familieman voel ik me wel thuis in een familiebedrijf.”
Wat is voor jou belangrijk in een job?
“Het totaalplaatje moet kloppen. Liefst zo lang mogelijk, want ik ben helemaal geen jobhopper. Als ik ergens werk, neem ik mijn opdracht serieus en wil ik het goed doen. Ik ben wel heel dankbaar dat ik hier de kans kreeg om me te heroriënteren. Het is best een uitdaging, ik moet me grondig verdiepen in de materie, maar nu kan ik dat nog. Veel bijleren houdt me alert.”
“Ik werk graag bij Office-IT omdat ik mag meegroeien met mijn klanten. Ik krijg veel vertrouwen van het management en van mijn collega’s, ze geloven hier in mij. En het klikt met iedereen binnen het team, dat is ook niet onbelangrijk. We spenderen veel uren samen, dan kan het maar beter plezant zijn, hé. Ik ben echt heel tevreden over mijn job switch. Het is alsof ik elke dag met vakantie ben.”

Op zoek naar een IT-partner voor jouw KMO?

Laat ons weten wat er in jouw organisatie beter kan. Kleine of grote KMO? We bekijken graag met jou welke oplossingen het meest geschikt zijn en bieden standaardformules of maatwerk aan. Aan jou de keuze.

“Toen we op zoek moesten gaan naar een nieuwe IT-partner was de keuze voor Office-IT snel gemaakt.”

Beirens Kristin – Mauquoy Token Company